Понад 140 років тому створені залізничні станції Синельникове-І, -ІІ. Досить складно уявити наше сьогодення без них. Щодня тисячі містян, подорожуючи залізницею у своїх справах, мабуть, неодноразово замислювалися, як же вдається такому потужному підприємству забезпечувати злагоджену діяльність?А що робити, якщо, не доведи Боже, станеться якась аварія? Саме для ліквідації наслідків надзвичайних подій на транспорті в межах регіональної філії Придніпровської залізниці призначений структурний підрозділ Відновний поїзд №10. Підприємство, гармонійно вписавшись в урбаністичний пейзаж східної частини міста, розташувалося на станції Синельникове-І по 20-й колії північного парку. Воно обслуговує ділянку з півночі на південь від ст. Лозова до ст. Вільнянськ та із заходу на схід від ст. Іларіонове до ст. Чаплине та Красноармійськ. Загальна зона обслуговування майже 400 кілометрів.
Тільки-но уявіть, і вдень, і вночі, і за негоди рятівники Відновного поїзду протягом 50-ти хвилин повинні дістатися зі станції Синельникове-І в будь-яку точку обслуговування, аби ліквідувати наслідки сходу рухомого складу. Вони оперативно працюють для того, щоб вантажі та пасажири без перешкод могли вчасно дістатися до пункту призначення.
Цього року 11 листопада такі структурні підрозділи, як Відновний поїзд, відзначають свій 80-річний ювілей. Завітавши до Синельниківського підприємства, ми дізналися про тонкощі професії робітників. Всіх їх з упевненістю можна назвати рятівниками залізниці. Це підтверджує своїми словами керівник підрозділу Віталій Журавльов:
- Працівникам Відновного поїзду доводиться працювати в режимі обмеженого часу, адже важливо у найкоротший термін ліквідувати наслідки транспортної події, яка сталася на колії, та відновити рух поїздів. Часу на роздуми або на неправильні дії з боку фахівців немає. Всі повинні діяти чітко. Також часто робітників супроводжують жорсткі погодні умови. Проте, головне – кінцевий результат (девіз досвідченого залізничника по роботі і життю - прим. ред.), він і є показником роботи спеціалістів високого рівня, які працюють на нашому підприємстві.
Із захопленням демонструє технічну складову поїзда, яка нараховує 12 одиниць рухомого складу, заступник керівника Сергій Дяченко. Крани ЕДК-50 №279 та ЕДК-500 №158 вантажопідйомністю 50 та 80 тонн призначені для підйому рухомого складу, який зійшов з рейок. Шість вагонів: два суцільнометалевих для транспортування кранових бригад, два критих для такелажного і гідравлічного обладнання та дві дизель-електростанції для забезпечення резервного живлення крану й освітлення території на місці виконання робіт. Також чотири платформи: дві підкранові для обладнання та закріплення стріли кранів, з бульдозером «КОМАЦУ» та трактором ТТ-4 для звільнення колії від частин рухомого складу, який зійшов з рейок, та для очищення колії. Сергій Володимирович розповідає:
- До того ж, в поїзді є кілька легкових автомобілів, трактор ЮМЗ-6 та аварійно-відновлювальний автомобіль (летючка), який укомплектовано накочувальними башмаками та гідравлічною установкою «ХЙОШ». Останній призначений для встановлення на рейки рухомого складу, який зійшов.
Усі технічні засоби та обладнання вражають своїми масштабністю та значимістю. Вони завжди мають бути у стовідсотково справному стані. А забезпечує його невеличкий колектив у складі 21-го працівника.
На щастя, транспортні події на залізниці останнім часом зменшилися. Проте без діла співробітники Відновного поїзда не сидять. Адже, за словами Віталія Журавльова, техніка повинна працювати, а люди – отримувати нові навички та знання. Тож, окрім ліквідації наслідків транспортних подій, вони долучаються до виконання підрядно-договірних робіт з ремонту залізничної інфраструктури, займаються виготовленням вантажозахоплюючих стропів та випробовуванням гідравлічних домкратів. А ще щомісяця проводять полігонні та технічні (наприклад, вивчення нових нормативних документів чи методів підйому рухомого складу) заняття. Їх проводять керівник, його заступник або майстри Сергій Пожидаєв чи Олексій Коваленко.
Щодня у Відновному поїзді №10 робочий день починається з 8-ї години ранку й триває до 16-ї. Але робочий час на цьому не закінчується, тому що всі співробітники протягом доби знаходяться на чергуванні. Також цілодобово на підприємстві знаходиться черговий працівник, який збирає колег за телефоном у разі необхідності. Також черговий слідкує за територією та рухомим складом.
А ось чим займаються основні спеціальності на підприємстві. Машиніст крана на залізничному ходу, наприклад, за допомогою крану підіймає рухомий склад. Його помічник, в свою чергу, обслуговує техніку у процесі виконання робіт, приводить її в робоче та транспортне положення. Стропальник і такелажник виконують роботи із стропування вантажів при роботі кранової техніки. Машиніст бульдозера працює на бульдозері «КОМАЦУ», тракторах ТТ-4 та ЮМЗ-6. Машиніст електростанцій обслуговує дизель-генераторні установки ДГ потужністю у 75 кВт та 16 кВт, які призначені для резервного живлення крану. Газорізальні, господарчі та роботи з електрогазозварювання виконує електрогазозварник.
У невеличкому колективі дружньо та згуртовано працюють працівники високого класу, які є наставниками для новачків, та молодь. Всі вони пам’ятають про фахівців, які багато років присвятили Відновному поїзду, а наразі перебувають на заслуженому відпочинку. Сумлінно відпрацювали майстрами відновного поїзда, навчали молодих спеціалістів, віддаючи неоціненний досвід молодому поколінню, Микола Цвіль (з 1971 по 2006 роки), Борис Щербина (з 1994 по 2016 роки) та Євген Литвиненко, який пройшов шлях до майстра від електрогазозварника (з 1978 по 2016 роки).
Повагою та авторитетом у колективі користуються машиністи крана з 1981 року Олександр Бігма та з 1993 року Анатолій Прядко, машиніст електростанції з 1996 року Ігор Якушкін. Цього року кадри поповнилися новими молодими спеціалістами електрогазозварником Михайлом Черкашиним, стропальником Владиславом Пономарьовим, черговою по поїзду Катериною Нікіфоровою. Перші двоє паралельно здобувають освіту у Дніпрі за професією машиніст крана в інституті професійного розвитку та освіти.
Очільник структурного підрозділу Віталій Журавльов майже половину свого 32-річного досвіду роботи на залізниці присвятив нелегкій праці рятівника. Його син Артем, наслідуючи батька, також обрав для себе таку професію, проте не на залізниці, а у пожежній частині. Наразі він очолює Синельниківську пожежну частину. А наступного тижня дружною родиною Журавльових вони відзначать 55-річний ювілей Віталія Олексійовича.
Орися ЛАДАТКО.
$IMAGE2$
|