Колійний ремонтно-механічний завод (КРМЗ) - одне з найстаріших підприємств Синельникового. В архівах збереглися свідчення про те, що в січні 1944 року на цьому місці були створені авторемонтні майстерні. В середині 60-х добудували цехи для ремонту тепловозів та мотовозів, і саме відтоді, а дехто й понині, називають підприємство мотовозоремонтними майстернями.
Ще багато реорганізацій зазнали майстерні, поки в 2010 році не стали відокремленим структурним підрозділом ДП «Придніпровська залізниця» «Колійний ремонтно-механічний завод», який очолив Юрій Чардимов. - В нас є працівники, котрі прийшли сюди одразу після армії і працювали до пенсії, але в їх трудових книжках вже немає місця для штампів – стільки було реформувань і змін назв, - посміхається Юрій Геннадійович. – Та основний профіль підприємства залишається незмінним – це капітальний ремонт спеціального самохідного рухомого складу, дизельних двигунів більшості розповсюджених марок, виготовлення металоконструкцій та механічна обробка металів. Починається виробництво з колишнього гаража, який переобладнаний для роботи з профільним та листовим металом. Далі слідує складальний цех, де проводяться складання й розбирання самохідного рухомого складу, а також фарбувальні роботи. В механічному цеху на фрезерному, токарному та шліфувальному обладнанні виконується обробка металів. В агрегатному відділенні ремонтуються дрібні деталі, а в паливному відділенні – паливна апаратура до двигунів. В обкатному відділенні встановлено два випробувальних стенди, під час роботи яких тут, зрозуміло, багато диму й шуму. А серцем підприємства є дизельне відділення, де ремонтується серце машини – двигун. До речі, нещодавно на заводі почали ремонтувати німецькі двигуни IFA, які встановлюють на відновлювальні потяги. Нові вузли, а саме сповільнювачі, що працюють на сортувальних гірках, освоїли, до слова сказати, і в складальному цеху – до кінця серпня «нагора» буде видано вже 10 відремонтованих механізмів. У столярному відділенні, де одноосібно царює Микола Михайлович Груднистий, відновлюються дерев’яні елементи обшивки кабін, підлоги, сидінь тощо. А от працює сучасна мийна машина Kargher. Під потужним натиском води від деталі відлітає весь бруд. Завершується наша міні-екскурсія в електротехнічному відділенні, де саме ладнає електропроводи монтер Олександр Безродний, випускник Синельниківського професійного ліцею. До речі, днями Олександр, який вже два роки трудиться на підприємстві, підвищує свою кваліфікацію, перездаючи на четвертий розряд. - Штат нашого заводу невеликий – на ньому працює дещо більше 50 чоловік, зусиллями яких щомісяця випускається продукції на 450-500 тисяч гривень, - розповідає Юрій Чардимов. – Майже вся вона, 99% - для підприємств залізниці. За останні роки ми отримали понад 10 нових верстатів, тож якість нашої продукції гарантована. Окрім ремонтних робіт, ми виготовляємо продукцію для інфраструктури залізниці – дублюючі шлагбауми для встановлення на переїзди швидкісних ділянок руху поїздів, щогли гучномовного зв’язку, засоби малої механізації тощо. Також зазначу, що ми освоїли ремонт двигунів не лише потягів, а й сільськогосподарської та автомобільної техніки. Тож запрошуємо до співпраці й сільськогосподарські, і промислові підприємства. КРМЗ, як і вся країна, свого часу переживав кризу, не мав замовлень, але сьогодні, на щастя, ситуація зворотна – до нас вишикується черга. Я пишаюсь своїм колективом, у формуванні якого беру участь з 2001 року. Кваліфікація наших працівників така, що вони в змозі виконати навіть незнайомі операції. Наприклад, під час ремонту будинку культури залізничників, саме наші робітники виготовляли механізм, який розсовує завісу на сцені. Ми – одні з лідерів на залізниці з питання раціоналізації, адже наші спеціалісти і технологи здатні не лише розібратися в операції, а й зрозуміти, як її вдосконалити. Щодо соціального пакету – всі працівники мають медичну страховку, сплачуючи по 25 гривень на місяць (і стільки ж доплачує підприємство), в разі необхідності мають безкоштовні медичні послуги. Діти наших робітників мають змогу відпочивати в трьох таборах відпочинку: один на Азовському і два - на Чорному морі. Дорослі також користуються пільговими путівками до санаторіїв та пансіонатів, відшкодовуючи лише від 10 до 30 відсотків їх вартості. Всі робочі місця атестовані, за шкідливі фактори працівники отримують пільги – доплати, молоко та додаткові дні до відпусток. Юрій Геннадійович також розповів, що на заводі є кімната прийому їжі, обладнана холодильником, мікрохвильовою піччю, в якій можна розігріти обід. А від себе додам, що в цехах, де працюють самі чоловіки, розбиті справжні зелені куточки, де вільно почуваються домашні квіти. А ще – скрізь лунає музика, яка завжди допомагає в роботі. - У нас немає плинності кадрів, не приживаються лише нероби і любителі спиртного, - з гордістю за свій колектив говорить директор. – Всі разом ми відзначаємо ювілеї, свята, разом працюємо і відпочиваємо. Ось таке підприємство розташувалося у східній частині Синельникового, неподалік локомотивного депо. Підприємство, де лікують і повертають до роботи серця машин.
|