„Наши цели ясны, задачи определены. За работу, товарищи! За новые победы коммунизма!” - такими словами Микита Хрущов завершив виступ на свого часу історичному 22 з’їзді компартії СРСР. Наскільки зрозумілі цілі та завдання „хрещеним батькам” нинішньої децентралізації та процесу створення об’єднаних територіальних громад (а тим більше, виконавцям на місцях) - сказати важко. Про нові перемоги також говорити, мабуть, не тактовно, бо судячи з соціально-економічної ситуації в країні, і „старими” перемогами похвалитись не можемо.
Але робити щось дійсно треба, адже пора мітингів та сперечань минула, так чи інакше люди висловили свою думку, і активістам процесу створення ОТГ необхідно пропонувати подальші реальні кроки.
Прихильники Раївської ОТГ минулого тижня такий перший крок зробили – сільські голови одинадцяти сільрад обговорили проект „Угоди про співробітництво в питаннях добровільного об’єднання територіальних громад”, презентований головою райради Юрієм Мартиненком. Ця Угода має стати основоположним документом, який забезпечить рівноправне життя для всіх громад колишніх сільрад у новоутворенні.
Наприклад, пункт про гарантії спільної діяльності передбачає наступне:
- Загальний обсяг спільного бюджету об’єднаної територіальної громади буде розподілятися прозоро, чесно та пропорційно до площі землі, кількості населення, наявності об’єктів соціально-культурної сфери, надходжень земельного та єдиного податку у кожній з сільських, селищних рад, які увійшли до складу Раївської сільської об’єднаної громади станом на 1 січня кожного року.
- Якість та доступність публічних послуг, що надаються в об’єднаній територіальній громаді, не можуть бути нижчими, ніж до об’єднання.
- Обов’язкове збереження і функціонування об’єктів інфраструктури.
- Спільна робоча група розроб-ляє проект Статуту ОТГ, де врахуються всі побажання всіх сторін територіальної громади. Даний проект повинен бути затверджений на першій сесії ОТГ, а всі подальші зміни і доповнення можуть бути внесені при згоді всіх учасників об’єднання.
- Вирішення питання фінансу-вання робіт з будівництва, реконструкції, капітальних ремон-тів об’єктів соціальної сфери, об’єктів інфраструктури, придбання основних засобів, обладнання,матеріально-технічних ресурсів за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку, коштів Державного, обласного, районного бюджетів протягом 2017–2020 років має проводитися виконавчим комітетом об’єднаної територіальної громади, за наявності розроблених проектів, з урахуванням переліку, наведеного у додатку до Угоди.
Щоб визначитись з переліком таких об’єктів, було прийнято рішення колективно об’їхати усі сільради, щоб на місцях ви-значити першочерговість та пріоритетність робіт.
Чимало часу зайняло питання обговорення штатної чисельності управлінського апарату майбутньої ОТГ. Наприклад, як краще буде для освітньої мережі громади – централізована бухгалтерія чи на місцях мати бухгалтера в кожній школі разом з садочком, а, можливо, і медичною мережею? При останньому варіанті одночасно вирішується ще й питання працевлаштування сільських спеціалістів - нинішніх бухгалтерів сільрад. Але думки розділились і остаточне рішення буде прийняте після обговорення в громадах.
Великі надії покладаються на землевпорядників, адже провести інвентаризацію землі та навести порядок щодо її оренди – найпершочерговіше питання для ОТГ. Це не лише податки до каси, а ще і відновлення соціальної справедливості.
В обов’язковому порядку на громадських слуханнях мають обговорюватись питання щодо проекту Генерального плану територіальної громади, іншої містобудівної документації, встановлення (зміни) вартості житлово-комунальних послуг, надання згоди на розміщення на території територіальної громади нових виробничих об’єктів, користування, володіння та розпорядження комунальним майном (землею, нерухомим майном) населених пунктів, які входять до територіальної громади.
Торкнулись також прав та обов’язків старост. Угодою передбачається надання їм права візування усіх проектів рішень ради, виконавчого комітету ради, які стосуються регулювання земельних відносин, планування та забудови територій та питання бюджету громади. Пропонується також створення при голові громади дорадчого органу – ради старост, до якого включаються всі старости. Висновки ради старост із зазначених питань підлягають обов’язковому розгляду на засіданні ради громади.
Таким чином, з усього вищесказаного, в певній мірі, можна зрозуміти, якою має стати Раївська ОТГ. А що в інших, запитає нас читач? На жаль, чіткої відповіді ми дати не можемо, адже що номінальні Іларіонівська та Славгородська громади, що невизначені поки що Майська, Зайцівська, Дерезуватська сільради проводять свої засідання та обговорення без публічного запрошення засобів масової інформації. Їм є що приховувати чи там просто вважають, що громадськість Синельниківського району (до речі, ще існуючого) уже стала для них „чужою”?..
Станіслав ТКАЧОВ.
|