В минулому номері «БН» був вміщений матеріал про спрощення механізму надання субсидій. Тема ця дуже актуальна для мешканців міста і району, про що свідчить велика кількість питань, які надходять до редакції та управлінь праці. Сьогодні ми починаємо відповідати на деякі з них за допомогою спеціалістів Мінпраці.
Чи може людина жити у трикімнатній квартирі і отримувати субсидію, тому що зарплата у неї невелика?
Звичайно, кожна людина може отримувати субсидію у межах визначених норм користування житловою площею, які становлять 21 кв. м на кожну особу і додатково 10,5 кв. м на сім’ю, та встановлених нормативів користування комунальними послугами. Якщо це одиноко проживаюча особа, то така норма - 31,5 кв. м. Якщо це однокімнатна квартира - субсидія надається на всю житлову площу. Коли нарахування в межах норм перевищують 15 або 10% від доходів, людина може отримувати субсидію на нормативну площу (для однієї особи це 31,5 кв. м), а надлишкову житлову площу їй доведеться оплачувати самостійно. Однак, якщо громадянин не в змозі сплачувати повністю за надлишки житлової площі свого помешкання, або якщо він опинився у скрутних життєвих обставинах, можна звернутися до спеціальної комісії, яка створена у кожному районі, місті органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади, із заявою про призначення, як виняток, субсидії. Такою комісією за результатами обстеження сім’ї може бути прийняте рішення про призначення субсидії й на всю житлову площу.
Хто із членів сім’ї має заповнювати заяву на субсидію?
Субсидія призначається власнику (співвласнику) житла, наймачу житла у громадському державному житловому фонді, члену житлового кооперативу, на якого відкрито особовий рахунок за місцем реєстрації. Саме цією особою має заповнюватися заява на призначення субсидії. У тій спрощеній формі заяв, які вже надіслані пенсіонерам, чітко написано, що заповнюється заява особою, на яку відкрито особовий рахунок по оплаті житлово-комунальних послуг.
Що робити пенсіонерам, до яких не надійдуть всі необхідні документи, та якщо надіслані у конверті бланки будуть зіпсовані? Де їх ще брати??
Якщо з якихось причин документи не дійдуть до потенційних отримувачів субсидій або будуть зіпсовані, необхідно звернутися до управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації (у сільській місцевості - до уповноважених сільських або селищних рад), де можна заповнити заяву та декларацію, а також отримати необхідну консультацію.
Субсидія надається за місцем проживання, але документи потребують за місцем реєстрації. Тобто є такі розбіжності, як їх можна подолати?
Розбіжностей немає, тому що субсидія надається за місцем реєстрації громадянина, з урахуванням всіх зареєстрованих у даному житловому приміщенні осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги. Призначається субсидія тій особі, на яку відкрито особовий рахунок по сплаті за ЖКП. Тобто субсидії призначаються громадянам за зареєстрованим місцем їх проживання.
Хто взагалі може не турбуватися щодо отримання субсидій?
Кожен громадянин сам може зробити попередній розрахунок, може він розраховувати на субсидію чи ні. Розрахунок нескладний: береться дохід всіх членів сім’ї, зареєстрованих на даній житловій площі, за попередні шість місяців, ділиться на 6 - так обраховується середньомісячний дохід. Далі треба взяти відповідний відсоток цього доходу - 10% (для сімей, які складаються лише із непрацездатних) чи 15% (для всіх інших сімей) і порівняти з місячною платою за ЖКП в межах норм. Якщо плата за ЖКП є вищою за визначений відсоток (10% або 15%) сімейних доходів, то сім’я має право на субсидію, якщо не перевищує його - то необхідно дочекатися опалювального періоду, коли збільшуються комунальні платежі і знову зробити розрахунок. Що ж до того, хто не має права на субсидію, то тут важливий майновий стан громадян, а саме: наявність у володінні більше одного автомобіля, додаткових житлових приміщень. Також субсидія не призначається тим, хто протягом року придбав нове житло або здає власне житло в оренду.
|