Платежі за газ - одна з найгостріших тем сьогодення. Не встигли синельниківці оговтатись від семикратного підвищення цін на блакитне паливо, як влітку масово отримали повідомлення з три-, а то й чотиризначними цифрами заборгованостей.
Про черги, які утворилися під управлінням з експлуатації газового господарства, знають всі. Втім, як виявилось, вистоювати в них годинами, щоб довести свою правоту і відсутність будь-яких боргів, було зовсім не потрібно. Один з абонентів-отримувачів такого «листа щастя» розповів редакції про свій шлях пошуку справедливості.
21 липня синельниківець Олексій Шибко отримав попередження про відключення через заборгованість у розмірі 916 гривень. Як людина, яка щодня працює і не має часу вистоювати кілометрові черги, він звернувся до начальника Синельниківської дільниці Павлоградського УЕГГ письмово, зазначивши, крім іншого, наступне (мовою оригіналу):
«Обращаю Ваше внимание на то, что в экземпляре предупреждения, оставленного мне, допущены следующие нарушения:
1. не указан номер личного счета;
2. не указана дата и сумма последнего платежа.
Эти графы присутствуют в документе, но не заполнены. Это затрудняет все последующие действия, связанные с получением мной дополнительной информации о причине и сумме возникшей задолженности и дает мне право считать данный документ недействительным».
Також Олексій зазначив, що за телефонами, вказаними на документі (в тому числі й мобільним), додзвонитися неможливо, що, на його переконання, є прямим порушенням Законів про захист прав споживачів та про інформацію. Додавши до листа копії платіжних документів, що доводили повну оплату за весь спожитий обсяг газу, абонент виклав головну вимогу - провести перерахунок заборгованості і «дать пояснения в полной и доступной для понимания форме, в письменном виде, по сумме задолженности».
Відповідь у письмовій формі Олексій Шибко отримав. Крім витягів з «Правил надання послуг з газопостачання», в ній зазначалося: «Ви порушили умови договору, сплативши за використаний газ в березні - 15.06.2015 року. В результаті несвоєчасної оплати у вас утворився борг в розмірі 396,00 грн. на показники лічильника 4566 м куб. на 21.07.2015 року, які були зняті контролером газового господарства».
Так і не зрозумівши з цієї відповіді механізм формування саме такої цифри боргу, яка, до того ж, невідомим чином зменшилася більше ніж удвічі, Олексій в пошуках істини звернувся вже до начальника Павлоградського управління газового господарства з наступними вимогами:
«1. В срочном порядке произвести перерасчет задолжен-ности и в соответствии с п. 28 и п. 32, абзац 4 ППНУПГ дать пояснения в полной и доступной для понимания форме, в письменном виде, по сумме задол-женности в 916 грн., а также объяснить сумму 396 грн.
2. Решить вопрос относительно связи со всеми службами Синельниковского отделения по эксплуатации газового хозяйства и сообщить мне о принятых мерах в письменном виде».
Крім того, з проханням допомогти розібратись у ситуації і відновити законність Олексій Шибко звернувся до секретаря міської ради Тетяни Кучерук.
Відповідь заступника начальника Павлоградського УЕГГ з обліку природного газу І.М. Маньковського була вельми приємною для абонента: «На Ваше звернення №642 від 28.08.2015 року повідомляємо: Вам проведено перерахунок згідно наданих показників лічильника в заяві від 28.08.2015 року. В результаті перерахунку станом на 01.09.2015 року на показники лічильника 4579 м куб. за Вами рахується переплата в сумі 468 грн.
31.08.2015 року Вами проводилася оплата у сумі 305 грн. за використаний газ через Приватбанк, в платіжному документі показники лічильника не зазначені. Просимо звернути увагу на оформлення платіжних документів, бо внаслідок цього може проводитись невірне нарахування».
Так і не зрозумівши, звідки у липні виникла цифра боргу 916 гривень, Олексій Шибко принаймні отримав у вересні навіть переплату в 468 грн. А секретар міськради Тетяна Кучерук у своїй відповіді зазначила, що «Синельниківському відділенню Павлоградського управління по експлуатації газового господарства рекомендовано уважно розглядати заяви громадян та надавати більш детальні відповіді з порушених питань».
Тож, шановні читачі, не бійтесь відстоювати свої права. Звісно, якщо ви впевнені у тому, що своєчасно і в повному обсязі сплачуєте за всі послуги.
Оксана ЛЕНДА.
|