Після публікації статті «Водоканал фіксує, люди платять, а припинити втрати води нема кому» (БН №5 від 30.01.2020 р.), в якій йшлося про встановлення загальнобудинкових лічильників води, читачі поділилися з редакцією своїми думками. Ось як вважає Світлана Шапа:
- На вводах в цілий ряд багатоквартирних будинків мікрорайону вже встановлювалися побудинкові лічильники. Вони мали на меті саме відслідкування перебільшених витрат води.
Наскільки я знаю, це дійсно так. Фактичний розхід води за лічильником зазвичай перевищуватиме сумарний розхід по квартирах. Чому?
1. Тому що досі існують квартири, де сплачують за воду згідно з нормами, а не за лічильником. Це або незаможні жителі, або ті, яким за нормою платити вигідніше (великі витрати води, або несправна сантехніка, або невідповідність прописаних осіб до факту, або квартира в оренді).
2. Тому що деякі квартири, які сплачують за лічильниками, насправді споживають більшу кількість води. Це відбувається, якщо лічильник тимчасово несправний, або існують незареєстровані врізання у водопровід в обхід лічильника, або інші навмисні чи ненавмисні втручання у правдивість даних про розхід води.
3. Витікання води з труб у підвалах будинків або деінде за межами квартир.
В результаті, за умови перекладання такої комплексної проблеми з голови Водоканалу на голову пересічних громадян матимемо очевидне перенесення проблем, які важко вирішити навіть на рівні комунального підприємства, на гаманці добросовісних платників.
|