Нагадаємо, що в минулому номері ми порушили тему вартості і якості послуг з водопостачання в Синельниківському районі, надрукувавши відкритий лист депутатів Роздорської селищної ради та відповідь та нього директора ТОВ «Легіон Інвест» (підприємства, яке надає відповідні послуги) Кіри Богині (див. «То хто і за що має платити?», «БН» №29 від 17.07.2014 р.).
Після виходу публікації голова райдержадміністрації Юрій Мартиненко поспілкувався з керівництвом «Легіон Інвесту» щодо напрямків діяльності підприємства. На цю розмову Юрій Іванович запросив і нашу газету.
Лейтмотивом бесіди стала необхідність взаємоповаги та коректності у спілкуванні. Як запевнила Кіра Богиня, випадків грубості, образ, неповаги водники у своїй роботі не допускають, і навіть якщо людина звертається в неприйомний день, враховуючи, що їй доводиться діставатися здалеку, стараються йти назустріч. А ще велике значення має розуміння і злагодженість дій з сільською або селищною радою. Як приклад наводилась вже згадана у попередньому матеріалі Майська сільська рада, куди виїжджав спеціаліст, а для роздорців, які порушили цю тему, є особливо приємна новина: саме сьогодні, 24 липня, з 9-ї години в селищі приймає спеціаліст «Легіон Інвесту».
На кілька питань, поставлених в запиті, відповів заступник директора підприємства Валентин Марченко.
Зокрема, він повідомив, що водники у роботах з повірки та опломбування лічильників користуються нормативними документами, а саме – відповідними постановами Кабміну. Щодо того, що подекуди в трубах можна побачити неякісну воду, Валентин Олександрович порадив при прокладанні або заміні водопровідних мереж користуватися лише сертифікованими, визначеними саме для питної води, трубами. Адже часто через недотримання цих вимог, за словами Валентина Марченка, якість і не відповідає нормам.
Говорили і про самі лічильники. За словами водників, вони діють виключно в інте-ресах абонентів, адже рекомендації щодо певних марок вимірювальних приладів базуються на оптимальному співвідношенні ціни, якості і міжповірочного проміжку часу.
Юрій Мартиненко зі свого боку пообіцяв у разі необхідності сприяння у налагодженні контакту і порозуміння з сільськими та селищними очільниками. А натомість він бажає бачити таку ж тісну готовність до взаємодії з боку водників. Зокрема, наголосив голова РДА, районна влада має терміново знати про будь-які аварії, пориви мереж та інші проблеми, пов’язані з водопостачанням.
Втім, так і нерозкритим залишилося питання, куди ж подіти горезвісний Закон «Про метрологію та метрологічну діяльність». В частині періодичності повірки лічильників водники на нього посилаються, а статтю 28 (в якій чітко написано «Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) зазначених засобів вимірювальної техніки здійснюється за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання») до уваги не беруть, користуючись в цьому випадку постановами Кабміну.
Ми вже звикли до того, що наше законодавство суперечливе, статті одного закону ледь не повністю заперечують інші. Сьогодні ми зайвий раз в цьому переконуємось. І редакція, наприклад, не знає, як пояснити пересічному споживачу, чому він читає в законі одне, а на ділі бачить інше. Залишається лише сподіватися, що хтось все ж зможе розтлумачити всім нам, українцям, ці законодавчі пастки, а головне – що колись закон таки стане єдиним для всіх.
Оксана ЛЕНДА.
|