Із настанням холодів до повсякденного переліку проблем додається ще одна – ожеледь та заноси на дорогах. Вже другого грудневого дня випав сніжок, який і провів перший тест на готовність Синельниківщини до боротьби із стихією.
Районна влада консолідує зусилля... Мешканці Синельниківського району ще не забули торішню зиму, коли до деяких населених пунктів по кілька тижнів навіть неможливо було добратися. Тому зараз районна влада підвищену увагу приділяє питанню підготовки до боротьби із стихією, тримаючи руку на пульсі подій. Так, за словами голови райдержадміністрації Юрія Мартиненка, систематично проводяться наради з сільськими радами по організації очистки доріг від снігу за рахунок власних ресурсів. Голови сільських та селищних рад отримали доручення сформувати для цього матеріальний резерв за рахунок місцевих бюджетів, або ж діяти спільно з агроформуваннями та приватними підприємцями. - Наприклад, тепер я спокійний щодо ситуації на дорозі у славгородському напрямку: там із заметами боротимуться керівники ФГ «За мир» Микола Іванович та Микола Миколайович Зузики, котрі для цього орендували в райавтодорі так звану «лопату» (пристрій, який приєднується до трактора для розчищення снігу – прим. ред.), - розповів Юрій Іванович. – Взагалі, всі керівники сільгосппідприємств погодилися допомагати у боротьбі зі стихією, за що їм окрема вдячність. А основні магістралі обслуговуватиме райавтодор, який фінансується з державного бюджету. Наприклад, станом на п’ятницю вже була відсипана вся Мелітопольська траса. Крім того, сільради за потребою можуть безкоштовно отримувати посипочний матеріал в райавтодорі. За повідомленням Юрія Мартиненка, дорожниками вже закуплено 60 тонн солі, що складає близько третини від потреби. За необхідності цю речовину докупатимуть протягом всієї зими – це нормальна практика. Посипочної суміші, яка складається з трьох компонентів, заготовлено близько 70% від потреби. Також підготовлена до роботи відповідна техніка: три машини для посипання та три – для розчищення доріг. Складною залишається ситуація із забезпеченням пальним техніки райавтодору. Поки що дорожники користуються пальним з резерву району і сподіваються, що найближчим часом це питання буде вирішено. - Ми й надалі підтримуватимемо рай-автодор по мірі своїх сил, адже розуміємо, наскільки важливі функції виконують працівники даного підприємства для мешканців Синельниківщини, - продовжує Юрій Іванович. – В нас тільки доріг загального користування – 530 кілометрів, а скільки ще комунальних! Якщо ж виникне якась екстрена ситуація, коли ми не зможемо впоратися із стихією власними силами, то на такий випадок існує домовленість із еменесниками, база яких розташована за Дніпропетровськом. Рятівники будуть готові прибути із необхідною технікою вже за 6 годин після виклику. Ми щоденно відстежуємо прогноз погоди, готуємося до можливих негараздів та до надання будь-якої допомоги райавтодору у боротьбі із стихією. Звичайно, хотілося б, щоб дорожники були забезпечені всім необхідним, а зі свого боку хочу відзначити: ми зробили все, від нас залежне, щоб взимку пересування автошляхами Синельниківщини відбувалося без збоїв.
...а міські комунальники мріють про нову техніку СМКП «ВО ЖКГ» - підприємство, яке відповідає за стан доріг в місті Синельниковому. Його керівник Костянтин Заякін увійшов до складу депутатського корпусу міської ради і був обраний головою постійної комісії з питань житлово-комунального господарства, благоустрою та екології. - З одного боку, за таких обставин я, як голова депутатської комісії, сам себе маю контролювати як керівника комунального підприємства, - пояснив Костянтин Миколайович. - Але ж не факт, що всі мої пропозиції підтримуватимуть інші члени комісії. Крім того, кому, як не мені, знати про найболючіші для Синельникового проблеми та про шляхи їх вирішення. Тому вважаю, що завдяки головуванню саме в цій комісії зможу значно покращити ситуацію в сфері житлово-комунального господарства міста. Тим більше, що, на моє переконання, саме фахівці повинні очолювати відповідні комісії, щоб не траплялося ситуацій, коли, наприклад, музикант отримує повноваження вирішувати долю ЖКГ. Нехай він і матиме найкращі наміри, та без необхідних знань і навичок просто не зможе розібратися у багатьох питаннях. За словами Костянтина Заякіна, з тим фінансуванням, яке було у ВО ЖКГ цього року, комунальники добре підготувалися до холодів. З транспортного збору міською радою було виділено 13,2 тис. грн. для придбання 200 тонн посипочного матеріалу, що відповідає нормі, та стільки ж – для придбання 20 тонн солі (по 660 гривень за тонну). Крім того, вже був оплачений з міського бюджету і незабаром має надійти відвал – пристрій для трактора Т-150, що використовується для розчищення доріг від снігу. - Вся наша техніка підготовлена для роботи: МТЗ-80, ЮМЗ-6, Т-150, ДТ-75 (бульдозер) та екскаватор. Але її явно недостатньо, та й вона вже давно застаріла, бо випущена ще в 70-80-х роках минулого століття, - поділився Костянтин Миколайович. – Добре, що керівники підприємств та установ міста готові підтримати нас і прийти на допомогу у вивільненні автошляхів від снігового полону. Так, затверджений розподіл дільниць, за стан яких відповідатимуть міські підприємства, велику допомогу надають залізничні служби. З місцевого бюджету в грудні комунальники на утримання доріг отримали всього 11 тисяч гривень, до яких входить і придбання паливно-мастильних речовин для техніки, і прибирання. Добре, що посипочний матеріал цього року був придбаний за бюджетні кошти. І це при тому, що одне грейдерування Синельникового з урахуванням усіх матеріалів коштує близько 5 тисяч гривень. - Ми спілкувалися з міським головою Дмитром Зражевським, який з розумінням поставився до сумної ситуації, що склалася у ВО ЖКГ, - розповів Костянтин Заякін. – Тому домовилися, що найближчим часом будемо переглядати фінансування нашого підприємства та умови його подальшого функціонування. Адже 1 літр солярки коштує 7,25 гривень, а для одного дня грейдерування в Т-150 потрібно залити 60-80 літрів. Додайте до цього ще 40 літрів, які підуть на заправку трактора з посипочною сумішшю, і отримаємо мінімум 100 літрів пального на один день. Взагалі ж, щодня заправляємо техніку приблизно на тисячу гривень, причому навіть не взимку. Як тільки засніжило, трактори ВО ЖКГ виїхали на посипання вулиць. Тобто щодня, з 6-ї ранку минулого четверга, доки тривають морози і на дорогах спостерігається ожеледь, спеціалісти ВО ЖКГ відсипають переїзний міст, перехрестя, особливо небезпечні ділянки доріг. Адже, за словами Костянтина Заякіна, за існуючими нормативами прибирати сніг з проїжджої частини доцільно тільки тоді, коли висота його шару перевищує 5 см.
Від редакції: Хотілося б сподіватися, що комунальним службам як району, так і міста вистачить сил для подолання зимової негоди. Адже вже минулої п’ятниці автомобілісти, які не встигли «перевзути» своїх «залізних коней» в зимову резину, відчули на собі всі «принади» фігурного катання по асфальту. А ще нагадуємо міській владі про існування нецентральних вулиць та тротуарів, які теж треба хоч інколи очищати від снігу.
|