До редакції надійшов колективний запит депутатів Роздорської селищної ради, в якому вони звертаються до директора ТОВ «Легіон Інвест» Богині К.О.
«Депутати Роздорської селищної ради звертаються до Вас для отримання повної та всебічної інформації щодо відповідності нормам чинного законодавства дій представників водопостачальної організації „Легіон Інвест” щодо перевірки та опломбування лічильників води коштом споживача. З якого розрахунку встановлена плата за опломбування в сумі 45,00 грн., адже згідно Закону України „Про питну воду та питне водопостачання” (із змінами) цю роботу повинна виконувати водопостачальна організація без стягнення плати з абонента. Чому змушують людей через кожні три роки купувати та встановлювати нові лічильники, невже за цей час він стає повністю непридатним до подальшої експлуатації? То може доречніше встановлювати лічильники інших марок, а не тільки КВ-1,5? Чи може в цьому питанні задіяні якісь корпоративні інтереси?
Ми згодні, що точний облік використаної води повинен бути. Та поясніть, будь ласка, хто повинен оплачувати за ту кількість води, яку споживач змушений просто зливати з труби, бо якість її вкрай незадовільна (каламуть, іржа)? І це не поодинокі випадки, а відбувається постійно на протязі всього літа.
Також людей обурює постійна зміна назви та керівництва організації, що змушує вистоювати годинами у черзі для переукладання договорів на водопостачання. Може б Ви розглянули можливість виїзду спеціалістів на прийоми громадян з цього питання до селищної ради.
Чекаємо від вас своєчасної та повної інформації. В разі не отримання такої ми направимо відповідний запит до Синельниківської міжрайонної прокуратури».
Тема, яку порушено в даному запиті, вже тривалий час є актуальною для кожного споживача води, і так же не-одноразово обговорювалася на сторінках нашої газети. Втім, і досі немає ясності в питанні, хто ж має платити за повірку вимірювальних приладів, достеменно так і незрозуміло, чому, наприклад, газівники роблять це за власний рахунок, а водники вимагають оплату з абонента…
Щоб спробувати розставити нарешті всі крапки над «і», ми вирішили не лише надрукувати це звернення, а й висвітлити офіційну позицію підприємства-надавача послуг, дізнатися думку з цього приводу керівників району, Тому редакція звернулася за коментарями до вищезазначених осіб. Також ми надіслали запити до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, до Держспоживстандарту України та до Головного Дніпропетровського обласного управління у справах захисту прав споживачів. І, зрозуміло, ми запрошуємо до обговорення всіх читачів газети «Берег надій».
А сьогодні ми надаємо слово директору ТОВ «Легіон Інвест» Кирі Олександрівні Богині.
- Діяльність підприємств, які надають послуги водопостачання, регулюються законодавчими та нормативними документами.
«Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення №630 від 21 липня 2005 року, затвердженими постановою КМУ, пунктом 9 абзацом 3, встановлено, що періодична повірка обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводиться за рахунок виконавця.
В той же час постановою КМУ №869 від 01 червня 2011 року «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» в порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення в статті 24 абзац 10 встановлено, що до витрат на збут включаються витрати на періодичну повірку, опломбування, обслуговування та ремонт (включаючи демонтаж, транспортування і монтаж) засобів обліку води, які є власністю ліцензіата (суб’єкти господарювання).
Оскільки тариф на послуги з централізованого водопостачання є єдиним джерелом покриття витрат підприємства, а в ньому відсутні джерела відшкодування витрат на виконання робіт з періодичної повірки та обслуговування засобів обліку, які є власністю фізичної особи споживача, тому ці роботи здійснюються споживачами самостійно за свій рахунок.
Оскільки лічильник є власністю споживача і витрати на його обслуговування не включені до тарифу, ТОВ «Легіон Інвест» плату за опломбування лічильника нараховує згідно калькуляції, затвердженої директором підприємства, до якої включені витрати на проїзд за адресою споживача та заробітна плата за 25 хвилин.
Що стосується переукладання договорів - зауваження об’єктивні, підприємство проводило такі роботи на території Майської ради і при узгодженні з виконавчим комітетом Вашої ради організує проведення переукладання договорів.
Стосовно періодичності повірки засобів обліку. Ці вимоги встановлені Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність», «Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України» №190 від 27 червня 2008 року пункт 5.14, «Правилами надання послуг з централізованого постачання холодної води і водовідведення» №630 від 21 липня 2005 року пункт 15.
Термін періодичності повірки засобів обліку встановлюється заводом-виробником.
Споживач має право провести повірку в термін, встановлений «Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України», або встановити новий.
Споживач встановлює лічильник, який включений до державного реєстру, з урахуванням рекомендацій водоканалу. ТОВ «Легіон Інвест» рекомендує лічильники КВ - 1,5 або ЕТU-15, які найбільш захищені від впливу магніту.
|