Як ми уже повідомляли в минулому номері „БН”, за ініціативою депутата обласної ради Володимира Роя відбулася нарада з приводу катастрофічної руйнації однієї з головних транспортних артерій району траси Синельникове - Славгород. Вона має статус державної, але коштів на її ремонт не виділяється уже кілька років.
- Нині також ні копійки не дали з держбюджету, а до наступного вона не доживе, - лаконічно охарактеризував ситуацію Володимир Миколайович, який за період свого нинішнього депутатства пролобіював будівництво уже майже десятка доріг на Синельниківщині. Але зробити і цю дорогу за рахунок обласного бюджету не дозволяє законодавство, тому порятувати її можна лише методом народної ініціативи, тобто „скинувшись” на неї всім миром.
Присутні на нараді фермери та голови ОТГ не заперечували проти такого вимушеного кроку, але в той же час хотіли б знати, як цю ж саму дорогу від Славгороду до Вільнянська запорізькі шляховики щороку ремонтують, а у наших ніколи немає грошей.
- То може поїхати за досвідом у Запоріжжя, де і Сімферопольську трасу лагодять регулярно, а по дніпропетровській дільниці уже прохати неможливо, - обурювався голова ТОВ „ДВК” Дмитро Гапоненко, який кілька років за власний кошт ремонтує частину траси до свого господарства.
Так само дорогу від Гірківського залізничного переїзду до Михайлівки самостійно силами колективу лагодить голова ТОВ „Гарант-Агро” Віктор Бібік. Тому якщо „скидатись” на ремонт вище-згаданої траси, то не тільки тим фермерам, які межують з нею, а й щонайменше усім сільгоспвиробникам Новоолександрівсько-Славгородсько-Варварівської зони. Бо на Славгородський елеватор возять зерно усі, вважає він.
Готова виділити близько ста тисяч гривень і Славгородська ОТГ:
- Думаю, депутати не відмовлять у виділенні коштів, бо нашим людям вона потрібна найбільше, - поділився голова Василь Сороковський.
Директор Славгородського ХПП Віктор Гринько також запевнив, що підприємство не залишиться осторонь.
Одним словом, практично ніхто з присутніх не висловився категорично проти такого способу порятунку траси. Хоча і одразу перераховувати гроші ніхто не кинувся, що теж зрозуміло – все-таки хочеться справедливості і від держави дочекатись.
Зайшла мова і про одноосібників, які також експлуатують дорогу у виробничих потребах, тому їхня допомога буде не зайвою. Домовились, що координувати їх дії будуть старости. А організаційні питання щодо якісного асфальту та професійне його укладання доручили Володимиру Рою та голові Раївської ОТГ Юрію Мартиненку, які уже добре вивчили технічний бік даного питання.
Яким же буде ремонт? Спеціалісти-шляховики рекомендують зупинитись на поточному ямковому. Адже, як виявилось, Славгородська траса збудована не з бітумного асфальту, а шляхом змішування щебінки з дьогтем, що створює певні технічні обмеження і особливості. На сезон має вистачити, а там уже нова державна влада, надіємось, подумає не тільки про своє збагачення, а і про проблеми регіонів та такі дороги, як наші.
Крім того, попереду нас чекають вибори до Верховної Ради і ми напевно побачимо нових мажоритарних кандидатів на наш 39-тий округ. То ж давайте хоч цього разу не помилимось з вибором і делегуємо таку людину, яка не збреше та дійсно подбає про потреби округу.
І насамкінець – про явку запрошених. Не всі керівники Славгородської зони відгукнулись на запрошення, майже не було фермерів з Новоолександрівського старостату, у тому числі і старости, з п’яти депутатів обласної ради від Синельниківщини були лише Володимир Рой та Наталя Задорожня. Хочеться вірити, що всі відсутні мали на те об’єктивні причини, а не просто проігнорували прохання про допомогу, і у подальшому включаться в реалізацію цієї „рятувальної операції”.
Станіслав ТКАЧОВ.
|