З 12-го березня Ощадбанк почав виплачувати субсидії у грошовій формі. Ми завітали у місцеві осередки – центральний та той, що на мікрорайоні, аби дізнатися алгоритм дій отримання державної допомоги.
Завідуючу Синельниківсь-ким відділенням Ощадбанку Марину Батраченко зустріли у черзі серед людей, яким вона охоче відповідала на питання. А ось журналістам «Берега надій» детально не прокоментувала, як отримати субсидії в місцевих філіях банку, мовляв, всі роз’яснення - через прес-службу в Києві. Зазначила лише, що відділення: центральне, на мікрорайоні, на малій, в Іларіоновому працюють в штатному розкладі, черги, зазвичай, зранку, після обіду їх немає.
Ми не полінилися зателефонувати до столиці, щоб якомога детальніше роз’яснити схему видачі субсидії готівкою. Отож, субсидіанти, які не є пенсіонерами і не мають поточного рахунку в Ощадбанку, вперше отримають кошти через систему грошових переказів «Швидка копійка», для цього достатньо мати лише паспорт та ідентифікаційний код.
Субсидіанту також запропонують відкрити поточний рахунок для автоматичного зарахування подальших субсидій на карту. Таким чином клієнт зможе не відвідувати відділення кожного разу для отримання субсидії, зняти кошти у банкоматі, а також оплачувати комунальні послуги в мобільному або інтернет-банкінгу «Ощад 24/7».
Працівники Ощадбанку пропонують для зручності та мінімізації черг попередньо зареєструватися через офіційний сайт https://www.oschadbank.ua або за телефоном гарячої лінії 0 800 210 800 (дзвінки безкоштовні по території України). Працівники ре-дакції «БН» також спробували це зробити. Наслухавшись з динаміків веселої музики, схожої на гопак, поговорили з роботом-автовідповідачем, який просить внести персональні дані. Для розмови з оператором, який зможе відповісти на виниклі запитання, чекали десятки хвилин, бо не всі з консультантів компетентні. До того ж, автоматичний інформатор нагадує, що незалежно від того, отримали ви чи не отримали субсидію, комунальні платежі треба сплачувати щомісячно. Навіть якщо ці кошти не надійшли своєчасно на картку, це так розуміти?
Попередній запис дає змогу обрати самостійно найближче відділення банку, зручний час та дату отримання субсидії. Проте варто врахувати те, що люди з «живої черги», які відчули на собі зависання техніки, збої системи, сварки з земляками, нервово випалять вам в спину щось не дуже привітне.
Наприклад, 13-го березня близько 9-ї ранку у відділеннях зависла програма. А ближче до 12-ї дня в центральному відділенні, що поблизу ринку Привокзальний, з обуреного натовпу повідомили, що навіть ті, хто попередньо записався на 10-ту ранку, досі стоїть у черзі, бо «програма зависла» та й грошей нема, тож ніхто їх на руки в цей день більше не отримав. Натомість працівники банку порадили оформити картку, на яку до вечора мають надійти кошти. Люди, розштовхуючи один одного, ринулися за оформленням – а там знову черга.
Однак віднайшлася позитивно налаштована пен-сіонерка, яка назвалася Надія Петрівна, бо їй на телефон прийшло повідомлення про зарахування субсидії. Та це й не дивно, адже субсидіанти-пенсіонери отримують субсидію на свій банківський пенсійний рахунок в Ощадбанку або через Укрпошту чи інший банк, де зазвичай отримують пенсію.
Проте ніхто з черги не сказав, що така система отримання субсидій на руки краща. В теорії новий механізм виглядає простим та зовсім не страшним, а на практиці – чергова смуга перешкод від уряду. Все для того, кажуть люди, щоб в кінцевому результаті усі відмовились від субсидії.
Мешканцям сіл, де закрили відділення або й зовсім раніше не було, доведеться їхати в райцентр, шукати транспорт, стояти в черзі цілий день. І навіть попередня реєстрація їм не допоможе. Як показала практика, збої в програмі всіх зрівняли: ті, що були по запису, автоматично стали в загальну чергу, щоб отримати картку.
Орися ЛАДАТКО.
|