Ще два роки тому під час епопеї створення ОТГ окремі «гарячі реформаторські голови» попереджали – не поспішайте розривати Синельниківщину на шматки. Адже десятиліттями сформована інфраструктура району немов один живий організм забезпечувала соціальні потреби всього населення. Та хто тоді до кого прислухався, і в подібних порадах вбачали тільки «боротьбу за портфелі».
Але саме життя підказує, хто тоді керувався логікою, а не лише амбіціями. Перший приклад – ситуація з районним територіальним центром соціального обслуговування населення (надання соціальних послуг). Суть її в тому, що даний Центр є комунальним закладом райради, а саме приміщення стаціонару знаходиться в Зайцевому. Там, на другому поверсі приміщення колишньої лікарні, сьогодні постійно проживають 30 осіб: одинадцять з Раївської, вісім зі Славгородської, сім із Зайцівської ОТГ, два з Іларіонівської та дві особи на платній основі. Точніше, жили, бо з нового року їх доведеться переселяти.
Причина – відмова Зайцівської ОТГ виділяти кошти терцентру на утримання своїх мешканців як для стаціонару, так і для тих, хто обслуговуються на дому, хоча такі люди на території громади є. Крім того, завдяки Центру тут працевлаштовані 15 осіб, які після переселення свої робочі місця втратять.
Доля Зайцівської ОТГ - 689 тисяч гривень. Без них функціонування закладу стає економічно неможливим. Крім того, зайцівчани уже з двома листами звернулись до районної ради з проханням передати їм на баланс приміщення лікарні, в якому на першому поверсі розташована їхня амбулаторія. Зустрічна пропозиція взяти собі не лише приміщення, а і увесь Центр в цілому, їх не влаштувала.
Слід зазначити, що у зв’язку з вірогідною ліквідацією у 2020 році районних рад терцентр все одно мав би шукати собі нову адресу та засновника. Адже дані послуги людям похилого віку відповідної категорії так чи інакше повинні надаватись. Створювати щось подібне окремо у кожній громаді навряд чи доцільно, тому всіх би влаштував уже існуючий варіант, коли б не позиція Зайцівської ОТГ.
Вихід, як зазначив голова Синельниківської районної ради Костянтин Кравченко, знайшли у тому, щоб утримання терцентру взяла на себе Славгородська ОТГ на умовах співфінансування усіх громад. І минулого тижня депутати Славгородської селищної ради таку пропозицію розглянули за участю Іларіонівського селищного голови Дмитра Екзархова, голови Синельниківської районної ради Костянтина Кравченка та голови РДА Станіслава Ткачова.
У необхідності існування такої установи ніхто не сумнівався, а от щодо економічної здатності довелось дещо посперечатись. Депутати прискіпливо допитувались у Олени Журавель про структуру терцентру, умови утримання ветеранів, штат, можливість надання платних послуг, можливості розширення кількості пацієнтів.
На всі питання Олена Станіславівна дала вичерпні відповіді і зазначила, що терцентр має право надавати платні послуги населенню. І пропозицій вистачає. Наприклад, хочуть перебувати у стаціонарі мешканці Роздорської ОТГ, але керівництво селищної ради відмовляється за них сплачувати свою частку. Звертались охочі перебувати в стаціонарі на платній основі і готові були сплачувати за це в межах 5 тисяч гривень на місяць. Однак через брак місць та нинішню ситуацію їм відмовили. Є можливість також надавати платні послуги людям на дому, що також дозволяє скоротити витрати на утримання установи.
Підтримав ідею об’єд-нання зусиль ОТГ для розв'язання даного питання і Іларіонівський селищний голова Дмитро Екзархов, запевнивши, що сплату своєї частки співфінансування він гарантує. І взагалі, Дмитро Іванович вважає, що між ОТГ мають укладатись міжмуніципальні угоди для розв'язання спільних питань. Заодно він проінформував присутніх про плани іларіонівців на подальший розвиток.
Заочно свою згоду на співфінансування надала і Раївська ОТГ.
В результаті славгородські депутати дали згоду прийняти собі терцентр. Переселення пацієнтів з Зайцевого має відбутись після закінчення опалювального сезону. А до цього часу треба підготувати приміщення колишньої лікарні, що і стане новою домівкою для людей, які потребують нашої з вами опіки та допомоги.
Т. СЕРГЄЄВ.
|