Контроль температури тіла на в'їзді в Дніпропетровську область здійснювався медичним працівником за участі поліцейських.
Обмеження у зв’язку з карантином через коронавірус багатьох застали у відпустках, відрядженнях, на заробітках, санаторному лікуванні, в інших містах країни та за кордоном. Заборона перевезення пасажирів усіма видами транспорту, крім таксі, у міжміському, міжобласному, регіональному, міжнародному сполученнях для багатьох обернулась втратою не лише нервів та коштів, а і віри в те, що в цій державі ти завжди знайдеш захист і підтримку.
Перевізники і таксі
Спочатку карантинні обмеження скоротили вдвічі двотижневий курс реабілітації в Трускавецькій міжнародній клініці. Закрилися також всі інші оздоровниці, санаторії та бювет з мінеральними водами. Відпочивальники, які приїхали на курорт не власними автомобілями, почали гадати, як добиратися додому та де брати кошти.
Трускавецька міська рада запропонувала альтернативний шлях виходу із ситуації, організувавши роботу семи перевізників, які надавали транспорт місткістю до 10 осіб для повернення людей в ті чи інші міста України. Поїздки здійснювалися після того, як перевізник збирав мінімум 7-8 пасажирів. До Дніпра така подорож коштувала 1 800 гривень з особи. Для порівняння – місцеві таксисти з повним салоном готові були їхати на Січеславщину за 13 000, а до столиці – за 7 000 гривень.
Так, станом на 22-ге березня, по прибуттю на малу батьківщину, на в’їзді у Дніпропетровську область успішно пройшли температурний скринінг, переконавшись в тому, що у всіх – 36,6. Тоді зупиняли усі автомобілі, а ось вимірювали температуру тіла дистанційним термометром лише за бажанням чи згодою. Дивно якось, чи не правда? До речі, подібний пункт зустріли ще у Києві, хоча курсували й багатьма іншими областями.
Залізниця
Гроші за залізничні квитки на зворотну дорогу, проте не використані за призначенням, «Укрзалізниця» обіцяла повернути в повному обсязі. Однак на ділі виходить дещо інакше. Так, у місті-курорті, станом на 21-ше березня, вокзал був геть зачинений, тож ані повернути гроші за проїзні документи, ані дізнатися будь-яку іншу інформацію не вийшло. Натомість на дверях висіло повідомлення, що повернення коштів у повному обсязі за придбані у касах квитки буде здійснюватися після закінчення карантинних заходів протягом 90 діб для внутрішнього сполучення та 180 діб для міжнародного.
Вже діставшись додому, завітали на незвично опустілий вокзал ст. Синельникове-І, де дізналися, що здати невикористані квитки можна (погасити документ), але кошти повертатимуться після того, як залізниця відновить роботу, а їхні каси наповняться грошима. Коли це буде, оскільки карантин з усіма обмеженнями продовжено, невідомо. Тим, хто придбав квитки через Інтернет, пощастило побачити свої гроші значно швидше, адже вони повертаються за чинною процедурою через онлайн-сервіси.
Найспритніші встигли повернути свої проїзні документи, якими не скористалися, ще у період з 11 по 18 березня. Загалом за цей час повернуто 518 тисяч квитків на скасовані через введення карантину пасажирські поїзди на близько 145 мільйонів гривень. Так, лише 16-18 березня залізничники прийняли 215 тисяч квитків на загальну суму майже 57 мільйонів гривень.
Сталевою магістраллю також пустили спеціальні рейси для повернення до своїх країн громадян України, Білорусі, Литви, Латвії, Росії, Польщі, Чехії, котрі внаслідок обмежувальних заходів, у зв’язку з карантином, не мали змоги самостійно перетнути кордон.
Авіапереліт
Наш земляк – синельниківець Роман (прізвище не називає, бо не хоче, щоб сусіди йому влаштували Санжари), повертався 23-го березня з Іспанії спеціальним міжнародним рейсом з Барселони. Крім цього, того дня на Бориспільському летовищі приземлилися літаки з Мадрида (Іспанія), Неаполя (Італія), Бове (Франція), Коломбо (Шрі-Ланка), Берліна та Франкфурта (Німеччина), Варшави (Польща) по два зі Стамбула (Туреччина), Дубаю (ОАЕ), Лондона (Велика Британія), Брюсселя (Бельгія).
Роман розповідає, що вартість авіабілета зросла з 55-ти до 230-ти євро (1 700 проти 7 200 гривень), при цьому вважає таке підвищення стерпним, бо найбільший перевізник України МАУ пропонував переліт за 1000 євро (понад 31 000 гривень!).
Під час перельоту представники екіпажу у спеціальних захисних костюмах вимірювали температуру тіла пасажирам. По приземленню в Борисполі вони 3 години чекали поки їх випустять з літака. В аеропорту пропонували всім, але насамперед тим, хто погано почувається, пройти експрес-тест на коронавірус. Герой цієї розповіді, хоч і мав прекрасне самопочуття, все ж вирішив упевнитись, що здоровий. Тест, який він пройшов за 3-4 хвилини, показав негативний результат. Однак, за його словами, більшість людей нехтуючи кількахвилинним дослідженням крові, поспішали геть з аеропорту.
Роману мандрівка з Борисполя до Дніпра з попутниками «блаблакаром» обійшлася в 1000 гривень. А ось з Дніпра до Синельникового – 50 гривень.
Як дотримуватися карантину та двотижневої самоізоляції, якої вимагають від тих, хто повернувся з-за кордону, мандрівник дізнався з врученої йому пам’ятки. Зараз Роман дотримується всіх рекомендацій чітко, на вулицю навіть носа не висовує. Дотримання синельниківцем режиму самоізоляції контролює місцевий дільничний.
За ціною маршрутки
За такою ціною намагаються діставатися до місць роботи синельниківці, що працюють у Дніпрі. У соціальних мережах водії «розшукують» попутників по 45-50, рідше – по 100 гривень, домовляються про час та місце зустрічі, разом дістаються до обласного центру.
Дехто принципово не бере супутників в дорогу, щоб не підхопити жодного вірусу. Інші ж, аби убезпечити і себе, і своїх попутників, везуть за наявності у кожного пасажира захисної медичної маски.
А ось в самому Дніпрі спочатку обмежили кількість пасажирів в громадському транспорті до 10 осіб, користуючись чим водії деяких міських маршруток підвищували вартість проїзду до 30-ти гривень. Однак в департаменті транспорту дніпровської міської ради називали такі дії незаконними.
А з 26 березня в обласному центрі почав діяти проїзд у громадському транспорті за спецпропусками. Громадським транспортом безкоштовно можуть скористатися медпрацівники, співробітники правоохоронних органів, працівники сфери ЖКГ, електромереж, співробітники продуктових магазинів, поштових служб і служб зв’язку, банківські працівники, працівники складів продовольства, харчової промисловості, фармацевтичних компаній, співробітники АЗС, соціальних служб, співробітники районних, міських і обласних адміністрацій.
Синельниковим – пішки
Саме так тепер пересуватимуться синельниківці, оскільки перевезення всіх категорій пасажирів по місту автоперевізником припинилося з 00.00 години 27 березня. Таке рішення ухвалили на спільному засіданні під головуванням міського голови Дмитра Зражевського міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій та міського протиепідемічного штабу з ліквідації надзвичайної ситуації, пов’язаної з поширенням коронавірусу.
Голова правління місцевого «АТП-11215» Анатолій Миршавка повідомив, що рух автобусів відновиться після того, як міська влада ухвалить відповідне рішення. На сьогодні, у разі екстреної необхідності, в резерві є черговий автотранспорт.
Що ж, наше місто, площею майже 2500 га, за бажанням можна обійти пішки за день, будемо більше рухатися, аби бути здоровими. А ще краще – сидіти вдома і не виходити без потреби, дотримуючись умов карантину.
Орися ЛАДАТКО.
Екіпаж літака з Іспанії надійно захищений - стюардеса у скафандрі, окулярах, масці та рукавичках.
|