До редакції газети «Берег надій» звернулася схвильована мешканка дев’ятого будинку, що знаходиться по вулиці Миру. Жительку турбувало лише одне: за що потрібно платити стільки грошей? Адже ніяка робота не виконується.
Катерина Іванівна, саме так її звали, розповіла, що і як відбувалося.
- За тиждень до 27 серпня біля під’їзду повісили оголошення, що 27 відбудеться перевірка газової системи. У вищезазначений день прийшли три чоловіки, заявивши, що вони з газової контори. Посвідчення свої показали лише здалеку і на прохання показати ближче, щоб дізнатися, хто прийшов, не дали. Представники газового господарства одразу почали розповідати, що потрібно укласти договір на обслуговування котла на суму 400 гривень на рік, проте документу, згідно з яким вони збирають кошти, не показали. Я їм розповіла, що вже укладала договір у 2012 році, коли змінювала котел. На що вони відповіли, що такий договір потрібно укладати кожен рік. Але найцікавіше те, що у договорі за 2012 рік немає ні підпису, ні печатки, ні терміну дії договору і не написано, що я повинна оплачувати щорік гроші.
Закінчення. Початок на стор. 1
Зрозумілої відповіді, куди йдуть ці 400 гривень, не надали та заявили, що якщо зламається котел, то я повинна викликати їх і вони за гроші відремонтують.
Коли я почала розповідати, що я пенсіонерка і у мене немає таких грошей, вони відповіли, що у такому разі перекриють газ. І увечері цього ж дня блакитне паливо перекрили усьому під’їзду. Через день прийшли представники газової служби і сказали, що підключать газ, якщо напишемо заяву, що у десятиденний строк підпишемо договір і заплатимо 400 гривень. Я заяву написала, бо не залишалось що робити. Я й на гарячу лінію дзвонила, і там сказали, що розберуться. Та мене все ж таки цікавить, куди і навіщо потрібно платити ці 400 гривень?
За коментарем ми звернулися до начальника Синельниківської дільниці Павлоградського УЕГГ Анатолія Терещука за роз’ясненнями, які він підтверджував відповідними документами: графіками, листами, виписками з нормативних документів.
- Оголошення про те, що будуть виконуватись графікові роботи з проведення випробовування на щільність газопроводів та планово-технічного обслуговування газового обладнання у багатоповерхових будинках дійсно було розміщене біля під’їзду майже за тиждень. Усі графікові роботи були ще з початку поточного року узгоджені керівниками ЖЕКів та мною. Окрім цього, відповідні документи щодо проведення робіт були надані міському голові та керівникам ЖЕКів. Тому й був відключений стояк газу у під’їзді задля перевірки, внаслідок якої були знайдені різноманітні порушення. Того ж дня, 27 серпня, міському голові був наданий документ, в якому ми повідомляли, що у дев’ятому будинку не герметичні системи газопостачання.
Відносно заяви, що представники газового господарства не показали зблизька документи – керівник виразив своє здивування, оскільки працівники зобов’язані спочатку повідомити хто вони, з якою метою прийшли та надати особисті посвідчення.
Сума договору встановлюється між клієнтом і сервісним центром, що є комерційною дільницею. Тому працівники навіть орієнтовно не повинні були називати будь-яку суму. Те, що вони хотіли бачити договір на обслуговування, так мали на це право згідно з п.5.4 „Правил безпеки систем газопостачання”, затверджених Наказом №285 від 15.05.2015 р. Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08.06.2015 р. за №674/27119: „Технічне обслуговування внутрішніх газопроводів і газового обладнання житлових і громадських будівель, комунально-побутових об’єктів невиробничого характеру здійснюється відповідно до вимог документації з експлуатації заводів-виробників газового обладнання на договорних засадах”.
Оскільки працівники газового господарства не мають відповідної кваліфікації щодо обслуговування імпортних котлів деяких торгових марок, тому вони мають право на те, щоб побачити такий укладений договір. З якою саме організацією люди повинні укладати договори на обслуговування - немає різниці. Головне те, щоб авторизовані сервісні центри, з якими укладатимуть договір, мали відповідні документи щодо проведення тих чи інших робіт. До речі, договір на обслуговування вітчизняних котлів (ті, що вироблялися в Україні) не потрібен, оскільки вони перевіряються газовим господарством безкоштовно.
Автор скарги на момент обстеження не підтвердила факт виконання робіт по обслуговуванню котла та не надала договір на технічне обслуговування котла організацією, яка має право на обслуговування, і є авторизованим сервісним центром. Тому згідно з п.5.7 ПБСГ обладнання підлягає відключенню від системи газопостачання із встановленням заглушки.
Ми пішли назустріч людям і знайшли компроміс у тому, що вони написали заяву, що укладуть договори з відповідними центрами, котрі щорічно будуть виконувати сервісне обслуговування.
Отже, ми висвітлили проблему пересічного громадянина і точку зору стосовно цього питання газового господарства. Виникає питання: якщо людям дозволяється встановлювати імпортні котли, то чому ж газове господарство не може брати їх на обслуговування? Адже уряд націлює громадян на встановлення енергоефективного обладнання, яке людина купує за власні кошти і потім має безліч проблем. Редакція „Берега надій” запрошує своїх читачів до обговорення даної ситуації на сторінках нашої газети.
Євгенія ЗАЇКА.
|