Вже другий тиждень на вулиці Чехова кипить робота: гуркотять трактори та катки, працюють укладальники та самоскиди – тут фахівці ПП «Мєлік» прокладають нову асфальтовану дорогу загальною протяжністю близько 750 метрів від вул. Виконкомівської за вул. Енгельса.
Як повідомив бригадир Валерій Мєлікян, станом на минулий четвер вже було вирито корито, відсипано шлаком, розпочиналася відсипка щебенем. Потім прокладатимуться бордюри (всього півтора кілометри), прокатається та просмолиться дорога шість метрів завширшки, створюватиметься нижній і верхній шари покриття, причому товщина останнього буде 5 см. - Якщо погодні умови дозволятимуть, плануємо завершити будівництво об’єкту до кінця вересня, - розповів Валерій Мєлікян. – Дорога створюється за всіма правилами та нормами: буде двоскатною, під уклоном, щоб зайва вода стікала, асфальтування заїздів із перпендикулярних вулиць виконуємо на 20-25 метрів. До речі, тут працюють найсучасніший німецький вібропідсилювач, каток та австрійський укладальник, тож гарантуємо якість дорожнього покриття щонайменше на 5 найближчих років – звичайно ж, якщо користувачі дотримуватимуться правил експлуатації, щоб техніка на гусеничному ходу не їздила, а великовантажні машини не робили різких розворотів, розриваючи асфальт. Будівництво дороги стало можливим в рамках виконання програми з реформування ЖКГ, згідно з якою цього року на даний об’єкт виділено з держбюджету 2 мільйона 400 тисяч гривень. Загальна ж вартість проекту перевищує 5 мільйонів. За повідомленням начальника управління ЖКГ та комунальної власності міськради Володимира Вісіча, проект будівництва дороги з твердим покриттям по вул. Чехова був розроб-лений і ухвалений депутатським корпусом близько чотирьох років тому, щоб частково розвантажити рух транспорту по вул. 8 Березня.
До речі, як стало відомо, профінансовано ще один об’єкт, спрямований на розвантаження транспортного руху в Синельниковому, - це капітальний ремонт найпроблемнішої ділянки об’їзної дороги (400 м) біля в’їзду на південний міст. Для цього з державного бюджету виділено близько 700 тисяч гривень, роботи планується виконати до кінця поточного року. Звісно ж, мешканці вулиці Чехова з радістю сприймають будівництво дороги з твердим покриттям, адже це ще один крок до цивілізації – відсутність багнюки, рівний асфальт, швидкість пересування. Та один з чоловіків раптом зітхнув: «Це тепер почнеться!». На запитання, про що йдеться, пояснив, що по гарній дорозі носитимуться на несамовитій швидкості лихачі - скутеристи та водії автівок. Тепер, мовляв, і дитину на двір погратися не випустиш… На жаль, такі побоювання не безпідставні, адже деяких синельниківських «льотчиків» не спиняють навіть «лежачі поліцейські» на центральних магістралях міста. Та це вже справа внутрішньої дисципліни водіїв та жорсткого контролю з боку даішників, бо що ж виходить – через горе-гонщиків і дороги ремонтувати не треба? Та виявляється, зауваження до будівельників є і в голови квартального комітету №10 Володимира Коломійця: - Років десять тому люди за свій кошт купляли граншлак і відсипали вулицю. Зараз же його відчистили і звалили обабіч нової дороги. Я запитував: хто прибиратиме і вивозитиме залишки попереднього покриття? Будівельники ж відповіли, що спочатку бордюри встановлюватимуть, а потім приберуть. Та боюся, щоб не сталося все так, як на вул. Свободи після прокладання каналізації, коли будівельники бруд після себе залишили. Свої побоювання Володимир Коломієць висловив і під час останнього засідання голів квартальних комітетів, на що міський голова Дмитро Зражевський заспокоїв: «Не переймайтеся, ці – приберуть!». Тож сподіватимемося, що нова дорога, як і обіцяється, дійсно буде сучасною, якісною, безпечною. Виникає лише одне питання: невже вулиця Чехова (яка ніколи не була дуже завантажена транспортом) - найголов-ніша магістраль в Синельниковому, котра потребує вкладання такої кількості коштів? Вона не ділить місто навпіл (як, наприклад, вул. Севастопольська, поєднуючи схід та захід), по ній не їздять автобуси. Натомість, у жителів прилеглих територій є чимало дорогих іномарок (в районі так званого Царського села) – можливо, саме в цьому і криється головна причина витрачання більше п’яти мільйонів саме на цю дорогу? Та й колишній мер, що започаткував даний проект, саме тут і мешкає… Поспілкувавшись з квартальними, зрозуміла: є в Синельниковому чимало вулиць, які конче потребують твердого покриття. Так, за словами Валентини Горьової (квартал №25), на її дільниці це вулиця Максима Горького, по якій і автобус їздить, і малечу до восьмого садочка водять, і прихожани до церкви чимчикують. А в північній частині, за повідомленням Наталії Стрельченко (№19), це вулиці Весела та Новоукраїнська, якими діти ходять до п’ятої школи (вулиці довгі – близько двох кілометрів, і якщо йдуть сильні дощі, то і дітям, і дорослим доводиться йти прямо по трасі, що неприпустимо з огляду на техніку безпеки). Як бачимо, проблемних місцин в Синельниковому вистачає. Хочеться вірити, що колись всі дороги в місті будуть асфальтованими, з прокладеними тротуарами, з вуличним освітленням та дисциплінованими водіями. Та оскільки про такий ідеал залишається поки що тільки мріяти, то, можливо, чиновникам і депутатам треба якось разом із громадою вирішувати першочерговість будівництва доріг з твердим покриттям? Світлана КАДОШ.
|